En | Fa
  021-91009030
| عضویت
Background Image

چگونه قبل از خرید خودرو به صورت دقیق و اصولی خودرو را چک کنیم

Post Image

چگونه قبل از خرید خودرو به صورت دقیق و اصولی خودرو را چک کنیم

30 تیر 1397

خرید خودرو جدید می‌تواند برای هرکسی یک اتفاق بزرگ و البته هیجان‌انگیز باشد؛ اما در عین حال زمان خرید خودرو باید به نکاتی هم توجه کرد تا بتوان هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تر اتومبیل مورد نظر را خریداری کرد. بسیاری معتقدند در زمان خرید خودرو جدید حتما باید سیستم‌های داخلی و بدنه خودرو را به خوبی بررسی کرد تا از سلامت تمام عناصر تاثیرگذار بر روی ارزش خودرو مطمئن شد. بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند بهتر است قبل از خرید خودرو آن را به متخصصان این حوزه نشان دهید تا از سلامت قطعات و لوازم جانبی خودرو اطمینان حاصل بفرمایید. البته ریسک وجود اشکالات فنی و ظاهری در خودرو‌های دست دوم همیشه وجود دارد؛ از همین رو بسیاری این نظر را دارند که بهتر است خودرو را همیشه به نمایندگی‌های معتبر جهت اعمال نظرات کارشناسی بر روی ارزش خودرو نشان داد. اما با این وجود در این مقاله کوتاه نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که شما با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید خودرو مورد نظرتان را به صورت اصولی و دقیق چک کنید.

ظاهر خودرو را بررسی کنید.

وضعیت سلامت ظاهر اتومبیل یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر روی قیمت خودرو‌ها است؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی وضعیت ظاهری خودرو را چک کنید. در صورتی که قسمتی از بدنه در پروسه صافکاری مجددا رنگ شده باشد، حتما ردی از خود به همراه گذاشته است. المان‌هایی همچون وجود خاک رنگ، ناهمواری در انعکاس نور و ناهمخوانی زاویه ذرات رنگ بر روی بدنه خودرو، نشان دهنده رنگ‌آمیزی مجدد در محل آسیب دیده است.

شاسی  را چک کنید.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو که حتما باید بررسی شود، شاسی خودرو است. به زیر گلگیر‌ها به خوبی نگاه کنید و با چراغ قوه تمام قطعات را بررسی کنید؛ در صورت وجود هرگونه ترک و شکستگی بدانید که شاسی اتومبیل آسیب دیده است و قطعا خودرو از نظر هندلینگ وضعیت مناسبی ندارد. چندبار بر روی قسمت کمک فنر‌ها در جلو وزن خود را قرار دهید و فشار وارد کنید؛ در این حالت شما می‌توانید وضعیت فنر‌ها و کمک فنر‌ها را بررسی کنید. در هنگام وارد کردن فشار نباید صدای ناهنجاری به گوش برسد و از طرفی کمک فنر‌ها باید بتوانند حالت ارتجاعی خود را پس از اعمال فشار حفظ کنند.

سابقه اتومبیل را بررسی کنید.

اگر سرویس‌های اساسی خودرو همچون تعویض روغن و فیلترها در مراکز معتبر انجام شده باشد، حتما یک نسخه از تمام تعمیرات و مشخصات خودرو وجود دارد که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها از سوابق اتومبیل مورد نظرتان با خبر شوید.

تست درایو

هیچ چیز مثل تست درایو یا همان آزمون رانندگی نمی‌تواند به شما در بررسی خودرو کمک کند. کمی با خودرو مد نظرتان رانندگی کنید، وضعیت هندلینگ، شتاب‌گیری و فنرپذیری آن را بسنجید و به صداهایی که از موتور خارج می‌شود حتما توجه کنید.

عیب‌یابی

استفاده از یک دستگاه دیاگ برای بررسی اطلاعات یا همان کامپیوتر خودرو، می‌تواند داده‌های جامعی در خصوص وضعیت سلامت خودرو در اختیار شما قرار دهد. از همین رو همیشه پیشنهاد شده است که قبل از خرید اتومبیل جدید، آن را با بهره‌گیری از دستگاه‌های دیاگ یا دیاگنوسیس مورد سنجش قرار دهید.

Some text some message..