En | Fa
  021-91009030
| عضویت
Background Image

ASX 2018

ASX 2018

جدیدترین مدل از کراس‌اور میتسوبیشی ASX در حال پیش‌فروش است. در این مطلب به بررسی جامع مدل ASX و مقایسه‌ی آن با خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و محصولات هم‌قیمت می‌پردازیم

مقایسه
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018
  • ASX    2018

کلاس کراس‌اورهای کوچک و سایز متوسط، فراتر از دیگر خودروها؛ بیشترین رشد تقاضا را در سال‌های گذشته داشته‌اند. امروزه، نه‌تنها جوانان، که افراد میان‌سال و خانواده‌های پرجمعیت، رانندگی با شاسی‌بلندها را به سدان‌های معمولی و حتی لوکس، ترجیح می‌دهند. این شرایط، باعث شده‌ است غول‌های خودروسازی، مثل تویوتا و بی‌ام‌و، بیشترین حجم فروش خود در سال‌های آینده را، مختص کراس‌اورها پیش‌بینی کنند.

در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۷۰ شمسی، هنگامی که واردات خودروهای خارجی به تعداد محدود و برای مدتی نسبتا کوتاه انجام شد؛ میتسوبیشی پاجیرو، به عنوان تنها شاسی‌بلند مدرن بازار ایران مطرح بود. در شرایطی که نیسان پاترول مونتاژ پارس‌خودرو و مدل‌های قدیمی لندرور و لندکروزر، معدود گزینه‌های مناسب برای علاقه‌مندان کلاس شاسی‌بلند محسوب می‌شدند، میتسوبیشی پاجیرو توانست، توجه خریداران متمول زمان خود را جلب کند و با کیفیت سواری خوب در کنار امکانات رفاهی مناسب، موفق ظاهر شود. پاجیرو در کنار سدان اسپرت لنسر، خاطره‌ی خوبی از برند میتسوبیشی در ذهن مردم ایران باقی گذاشت.

حدود یک قرن پیش، شرکت میتسوبیشی موتورز، بینان نهاده شد. این گروه صنعتی، تا قبل از روی آوردن به خودروسازی، به عنوان غول کشتی‌سازی ژاپن شناخته می‌شد، اما با معرفی اولین خودروی بنزینی با خط تولید تجاری در سال ۱۹۱۷، نخستین خودروساز صنعتی ژاپن، لقب گرفت. میتسوبیشی تا دهه‌ی ۸۰ میلادی به رشد خود ادامه داد و در جمع سودآورترین برندهای خودرویی دنیا قرار داشت، اما با شروع دهه‌ی ۹۰، با کاهش فروش و کمبود سرمایه مواجه شد. قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن، با شروع قرن بیست و یکم در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در نهایت، مجبور به فروش تمامی خطوط تولید خود، در خارج از کشور شد. شاید بتوان، نیسان را ناجی میتسوبیشی دانست، چرا که با خرید ۳۴درصد از سهام این برند، سازنده‌ی لنسر و پاجیرو را از ورشکستگی نجات داد.خودروهای مدرن میتسوبیشی، از جمله شاسی‌بلند اوتلندر و ASX که امروزه در ایران حضور دارند؛ با ظاهری فراتر از مدل‌های قبلی ارائه می‌شوند. این موضوع، نشانه‌ی سرمایه‌گذاری صحیح و مدیریت عالی گروه رنو – نیسان در راس میتسوبیشی است.

تا پیش از سال ۲۰۱۰، اوتلندر و پاجیرو تنها شاسی‌بلندهای میتسوبیشی محسوب می‌شدند. این شرکت خودروسازی، بر اساس پلت‌فرم مدل RVR که به عنوان محصولی هاچبک و شبیه به مینی‌ون شناخته می‌شد، اقدام به معرفی ASX در کلاس کراس‌اورهای کوچک کرد. این خودرو در بسیاری نقاط جهان، از جمله امریکا؛ با نام اوتلندر اسپرت شناخته می‌شود و در تاریخچه‌ی برند سازنده، نسل سوم RVR به حساب می‌آید. خودروی ASX، همچنان با نسل اول خود در بازار جهانی حضور دارد، اما با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۷، جذابیت بیشتری پیدا کرده است و هم‌اکنون در ایران، پیش‌فروش می‌شود.

مشخصات فنی

گیربکس اتوماتیک CVT
حجم موتور(لیتر) 2000 cc
دیفرانسیل 2 دیفرانسیل
سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
اسب بخار 6000/147
گشتار موتور 4200/196
طول 4295 mm
عرض 1810 mm
ارتفاع 1625 mm
وزن 1410 kg
سایز تایر 225/55R18
حداکثر سرعت 185 km/h
شتاب 9.5
سوخت 8.4
ظرفیت مخزن 63
استاندارد محیط زیست آلایندگی یورو ۵
کیسه های هوا راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای - زانویی راننده
ترمز ABS - EBD - ESP - ASR - BAS - TCS
صندلی برقی - گرمکن - چرم
تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
پنجره برقی
آینه برقی - تاشوندگی برقی
چراغ زنون - عقب LED - مه شکن جلو و عقب
متفرقه سنسور پارک - دوربین عقب - کروز کنترل اتوماتیک - سقف پانوراما

در حال حاضرشرایط فروش برای خودروی انتخاب شده وجود ندارد

Some text some message..